Sunday, May 24, 2009

13th EntRy: Don't judge a book by its cover.. stuju @ x?

Slm..

Don't judge a book by its cover..

Statement ni rmai org slalu p'tikaikn.. ada yg ckp dressing cm ulamak pon x smstinye bgus sgt. (x sesuai lak kegunaan p'katan dressing.. haha.. xpe, lyn..) tp ada org ckp gak appearance menampilkn p'watakn seseorg 2.. act, rami lg org still blur dgn p'kara sbgni t'msuk diri aku sdri..

Aku sdri t'keliru dgn istilah ni.. klu nak ikut stail golongan profesional, istilah ni x bnar.. reasonnye mgkn diorg rse pnmpiln menunjukkn attitude seseorg.. 4 me, p'dpt 2 mgkn bleh pkai time waktu kje je la.. but aku rse mgkn rmai dr klgn kta b'pndpt statement ats adalah btol..

Aku amik cth kebiasaanye org pakai.. minah yg pkai tudung x smestinye bek.. mmg rmai yg stuju.. n sbliknye, pompuan yg free hair xsmestinye diorg 2 trok.. ada mmber yg b'kongsi p'dpt ckp actually sumenye b'mula dr life.. background cmne.. don't jump to the conclusion trus from the 1st sight..

Didikan n pngaruh semasa

Bg aku, faktor2 kt ats memainkn peranan.. x smstinye klu seseorg 2 anak ustaz/ah skli pon tp didikn yg diorg trima x kne dgn cara mmg x jln gak ataupon didikan yg d berikan mgkn da bgus tp x msuk jiwa seseorg 2.. then, pngaruh len spt media,mmber,suasana skeliling n fesyen.. faktor sbgini bg impak yg ketara pd jati diri tanpa kita sdari.. biasa la manusia even diri aku pon sering tewas pd p'kara cmni.. jati diri yg mantap b'mula dr didikan yg b'kesan.. payah actually 2 see this thing work..

Aku b'pndpt bhw kita perlu diterima didikan scra b'terusan kerana manusia itu sntiasa alpa n leka.. tanpa kita sdari byk sudah p'ubahn yg b'laku ke atas diri kita.. byk cara nak realisasikn step ni.. everybody have their own mind right? so think about it.. mmg aku pon lbh mnyokong statement d atas.. neway, jgn wat conclusion tnpa pk dlu sbb x suma yg kita sangka 2 btol..

Mngarut pon mngarut gak.. kje x siap lg ni.. huhu~

Calu

Slm..

Munzir@a5-00-05c,uniten,putrajaya

No comments: