Thursday, September 17, 2009

18th EntRy: Peluang

Slm..

Ramadhan bakal meninggalkan aku.. namun adakah aku pergunakan sebaik2nye peluang yg Allah S.W.T sediakan utk diri ini yg di belenggu najis dosa? Dia sahaja yg berhak menilainya..

Jikalau kita mendapat peluang utk mengecapi apa yg kita inginkan.. tetapi dalam situasi yang berbeza.. adakah kita akan garapi peluang itu habis2n walaupun ianya mengandungi unsur2 yg kurang soleh? Sebagai contoh, dalam pergaulan harian.. especially between boy and girl.. keinginan nafsu mmg tidak boleh di sangkal lagi.. lumrah manusia.. akan tetapi, bagaimana kita mengawalnya? adakah kita akan terus biarkan diri dihanyut begitu sahaja? masa inilah peranan iman dan akal fikiran amat penting dalam membendung masalah sedemikian drpd terus parah..

Kesempatan ini, aku@saya@ana ingin mengambil peluang ini utk memohon ampun maaf di atas kesalahan2 yg dilakukan secara sedar ataupun tidak sepanjang perkenalan saya bersama saudara@saudari..

Akhir kata,

Selamat Menyambut Eidul Fitri

Slm..

Munzir@ruang tamu,seksyen 8,bandar baru bangi

No comments: